woensdag 3 december 2008

Sociale netwerken het buzzword van bijeenkomst innovatieplatform

Vandaag was er een groot congres van het Innovatieplatform in Rotterdam: Innovatieproeftuin 2028. Het was enorm druk bezocht, 2500 man liep er rond in de Van Nellefabriek. En dat terwijl je aan alle kanten hoort dat innovatiegeldkranen dichtgaan door de kredietcrisis. Misschien hadden de innovatievelingen onder ons daarom tijd over om naar dit event te gaan.
Er waren veel creatieve ondernemers , maar gelukkig ook veel tradionele ondernemers met een innovatieve insteek. En wat voor creatieve ondernemers allang gesneden koek is, blijkt voor andere sectoren nog heel nieuw en spannend: zo werden opvallend veel web2.0 termen gebezigd vandaag. Gelukkig zijn we inmiddels wel zo ver dat we echte voorbeelden kunnen noemen van bedrijven die succesvol gebruik maken van de nieuwe digitale mogelijkheden om hun product te verbeteren. Of zoals in een workshop van Syntens werd gezegd: om echt in contact te komen met je klanten.
Ook opvallend: eerst stelt Luis Suarez van IBM dat het tijdperk van email voorbij is, niemand onder de 25 gebruikt nog email, behalve om met opa en oma te communiceren. Vervolgens hoor ik een van de dinosaurussen van het innovatieplatform zeggen: ik heb een brief gehad, eh ik bedoel een moderne brief, een email.......

1 opmerking:

Davied zei

Leuke anecdote ;-)