- Organiseer zelf een event rondom je eigen expertise en nodig zoveel mogelijk bestaande en potentiele klanten uit.
- Ga partnerships aan met bedrijven die een aanvullende dienst leveren aan dezelfde doelgroep.
- Hou een bedrijfstwitter bij en link die aan de LinkedIn accounts van je medewerkers. Gebruik de bedrijfstwitter niet voor directe marketing, maar wel om je expertise te delen en volgers een inkijkje in je bedrijf te geven.
- Stuur persberichten uit als je een nieuwswaardig feit hebt: bijvoorbeeld de lancering van een heel vernieuwend product of de afronding van een mooi project.
- Geef trainingen en koester het netwerk van oud-cursisten.
- Stimuleer klanten om nieuwe klanten aan te leveren, bijvoorbeeld met kortingsacties.
- Houdt na oplevering een evaluatiegesprek met de klant en vraag tevreden klanten naar relaties die hetzelfde product zouden kunnen gebruiken.
- Doe mee aan tenders
- Maak van koude lauwe acquisitie door te reageren op zaken uit het nieuws, vakbladen etc
- Schrijf artikelen over je expertise
- Neem een stagiair van een commerciele opleiding voor al die acquisitieklusjes waar je zelf niet aan toe komt, zoals het maken van lijsten van mogelijke klanten, desk research, juiste contactpersonen achterhalen, actief zijn op sociale netwerken etc.
woensdag 14 april 2010
Elf onconventionele manieren van acquireren
Bij het woord acquisitie denkt iedereen toch al snel aan het 'koud bellen' van een lijst met potentiele klanten. Maar er zijn heel veel manieren om klanten in aanraking te laten komen met jouw product of dienst. Daarom ter inspiratie elf onconventionele manieren van acquireren.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Hoi Arianne,
Je hebt een leuke blog en je bent zo te zien met veel interessante dingen bezig! Ook deze 11 acquisitietips vind ik erg nuttig.
Ik blijf je in de gaten houden via Twitter! Ook al ken ik je verder helemaal niet... Maar dat schijnt in deze moderne tijd niet meer zo uit te maken.
Groetjes
Een reactie posten